Ohranimo zdravo telesno težo

Kakšen pa je vaš indeks telesne teže

Naše telo je stroj, ki se vedno prilagaja svojemu okolju. Kljub temu, da prenese veliko trpljenja, je prekomerna telesna teža najslabše, kar se nam lahko zgodi. Vsi procesi, ki se dogajajo v našem telesu so s preveliko težo oslabljeni in ne delujejo pravilno. Tako nam upade produktivnost, dobro počutje in volja do življenja. Ohranjanje optimalnega zdravja zahteva, da razumemo indeks telesne teže, ki je dokaj preprost. Poglejmo si skupaj, kaj točno to je in kako si lahko z njem pomagamo, da izgubimo odvečne kilograme.

Indeks telesne teže nam pove ali presegamo zdravo telesno težo
Izračun indeks telesne teže je zelo preprost

Več energije in dobro počutje

Prej smo omenili, da je naše telo stroj, vendar je obenem tudi tovarna, saj skrbi za predelavo hrane v energijo, produkcijo hormonov, izdelavo novih celic ipd. Skrbeti moramo, da te procesi delujejo nemoteno, kar pa najlažje dosežemo, če živimo zdravo. Optimalen indeks telesne teže nam prinese mnoge prednosti, ki so nam morda popolnoma neznane. Dejstvo je, da se nam zdravje hitro izboljša, če imamo optimalno težo. Tako lahko uživamo v prednostih, kot so:

  • Manjša obremenitev sklepov, kosti in mišic
  • Več energije za delo in zabavo
  • Večja mentalna ostrina in fokus
  • Boljše delovanje srca in drugih notranjih organov
  • Manjša možnost za nastanek bolezni ožilja, raka ter drugih nevarnih bolezni

Indikator telesne maščobe

Indeks telesne teže je, preprosto rečeno, indikator telesne maščobe. Je najlažji način, da ugotovimo, če presegamo zdravo telesno težo ali pa smo v mejah normale. Računa se tako, da vzamemo težo in višino našega telesa in izračunamo vrednosti med njima. Te vrednosti se merijo na kvadratni meter. Tako bi zdrav moški, ki je visok 180cm in 75 kilogrami imel indeks telesne teže 23.15kg/m2. To bi bil idealen scenarij, saj bi telo delovalo brez dodatnih obremenitev, kot je povišan krvni sladkor ali zamaščena jetra.

Sama formula za izračun je dokaj enostavna in poteka tako: teža(kg)/višina2 = indeks telesne teže. Vrednosti, ki se razumejo kot idealne so med 18 in 25. Vsi izračuni pod temi številkami so smatrani kot podhranjenost, vsi nad pa kot debelost.

Zdrava prehrana je ključ do uspeha

Če imamo previsok ali prenizek BMP, potem je morda čas, da spremenimo prehrano. Najboljša stvar, ki jo lahko naredimo je, da pričnemo jesti bolj zdravo. Izogibajmo se prekomernemu užitju sladkorja in poskušajmo biti bolj telesno aktivni. Že 15-30 min sprehoda na dan je lahko ključ do uspeha, da izgubimo težo. Na spletni strani www.fittijelo.com bomo našli veliko nasvetov, kako se bolje prehranjevati. Obenem pa lahko izkoristimo odlično ponudbo prehranskih dodatkov, kot so OMEGA-3, naravna zelišča, kakovostnih proteinov in še mnogo več. 

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply