Hujšanje brez odrekanja

Zdravi recepti, ki se priporočajo tistim, ki želijo izgubiti odvečne kilograme na svojem telesu, so pogosto zelo različni od tistih, ki smo jih vajeni v sodobni prehrani. Potrebna bo velika prilagoditev, kar marsikomu ni povšeči, ravno zaradi tega pa mnogi tudi ne uspejo s svojim načrtom hujšanja. Morda sprva ni težko nadomestiti kakšnega obroka z bolj zdravo alternativo, a na dolgi rok je takšno navado težko odpraviti z drastičnimi spremembami.

Je hujšanje možno tudi brez odrekanja? Marsikomu bi takšna rešitev gotovo bolj koristila, kot pa zdravi recepti, ki jih tako ali tako ne bodo uvedli v redno prehrano. Dejstvo je, da je možno hujšati na različne načine, to pa pomeni, da je možno oblikovati takšne rešitve, ki bodo bolj po godu tistim, ki se niso pripravljeni soočiti z velikimi prilagoditvami. Seveda pa moramo tudi v tem primeru začrtati konkreten načrt, ki bo pripeljal do željenega rezultata, pri tem pa moramo biti iskreni – s tem se izognemo zavajajočim obljubam in čudežnim shujševalnim kuram.

Kako poteka hujšanje?

Hujšanje se odvija v samem telesu, v teoriji pa je zadeva povsem enostavna. Odvečne kilograme predstavlja energija, ki je shranjena v telesu. Telo za delovanje energijo potrebuje, a večino dobi že iz hrane, ki jo vsakodnevno zaužijemo, zato se presežek nabira v maščobnih oblogah. Jasno je, da bo treba znižati vnos energije, da začne telo porabljati shranjene zaloge, s tem bodo skopnele tudi maščobne obloge. Pri tem so zdravi recepti seveda zelo koristni, a ne nujno potrebni – enačba je preprosta, na eni strani je vnos energije, na drugi pa poraba. Nič ni govora o tem, kako »zdrava« mora biti prehrana.

Povsem brez odrekanja sicer ne bo šlo, saj je težava skoraj gotovo v tem, da je vnos energije skozi hrano pač prevelik, da bi telo presežek učinkovito porabilo. Ni pa treba, da odrekanje pomeni velike prilagoditve. Zdravi recepti so seveda priporočljiva izbira, a tudi na druge načine lahko veliko storimo.

Najbolj enostavna rešitev za hujšanje je ta, da preprosto omejimo vnos hrane. To je še posebej učinkovita in pogosto tudi priporočljiva metoda za tiste, ki imajo veliko odvečnih kilogramov in želijo s hujšanjem vsaj začeti. Dober prvi korak bo že omejitev porcij, saj je že sama količina problematična. Tako je možno telesno težo spraviti pod nadzor, ne da bi morali bistveno prilagajati svoje prehranske navade. Porcije bodo nekoliko manjše, a jedi bodo še vedno takšne, kot običajno.

Paziti je treba le, da dosledno sledimo načrtu. Običajno se kalorični vnos zmanjša na okoli 75% dnevnih potreb, preostalo telo črpa iz shranjenih zalog, torej iz odvečnih kilogramov. Če k temu dodamo še redno gibanje, bo poraba telesa večja, hujšanje pa bolj učinkovito in tudi lažje, saj ni treba bistveno zmanjševati količine zaužite hrane.

Članki iz iste kategorije: