Spoprijemanje z anksioznostjo je uspešno ob dolgotrajni psihoterapiji

Nenehna zaskrbljenost glede povsem običajnih dnevnih stvari, s katerimi se sooča vsak človek v modernem svetu, je lahko tudi eden od znakov, da trpimo za anksiozno motnjo. Anksioznost se pri različnih ljudeh različno kaže, a nekateri znaki pa so le skupni vsem. Anksiozne motnje ali na kratko anksioznost spada med pogostejše duševne motnje. Spremljajoči znaki so nemir, zaskrbljenost, napetost, pogost strah, živčnost in podobno. Glavni skupni opis anksioznosti pa je občutek tesnobe pri bolniku. Zelo pomembno je pravočasno prepoznati znake in ustrezno ukrepati.

Pri blagih motnjah lahko pomaga psihično umirjanje in dober pogovor, ki nam pomaga odkriti glavni vzrok ali skupek vzrokov za težave. Pri resnejših oblikah anksioznosti pa je zelo pomembno, da pravočasno obiščemo psihoterapevtsko pomoč. To je še posebej pomembno, ko nas začne anksioznost ovirati v vsakdanjem življenju in pri povsem običajnih opravkih.

Različne oblike anksioznosti

Nekateri se bojijo ven med ljudi, nekateri čutijo tesnobo v utesnjenih prostorih, nekateri čutijo napad panike ob kakšnem drugem povsem neracionalnem pojavu. Pri ljudeh, ki trpijo za anksioznostjo, se pojavljajo tudi drugi – fizični znaki. Začnejo se potiti, hitro dihati, srce jim bije v pospešenem ritmu, lahko se jim tudi vrti in na splošno čutijo, kot da zgubljajo tla pod nogami.
Pomoč pri psihoterapevtu pa ni enkratnega značaja. Za drugačno spoprijemanje s težavami je potreben dolgotrajen varen čustven odnos s terapevtom, ki mu zaupamo. Na ta način se med posameznimi deli naših možganih ustvarijo nove povezave in priučimo se novih, konstruktivnejših izkušenj, kot smo se jih naučili v otroštvu.

Pomen dolgotrajne in kvalitetne psihoterapije oziroma dobrega psihoterapevtskega odnosa

Anksioznost je duševna motnja, ki se jo da lepo obvladati ali vsaj obvladovati s kvalitetno psihoterapijo. S psihoterapevtom se v boju z anksioznostjo naučimo tehnik pomirjanja samega sebe (blaženje tesnobe) in boljše uravnavanje čustev. Spremeni se tudi pogled na samega sebe, na druge in na splošno pogled na svet.

Dolgotrajna in učinkovita psihoterapija lahko v boju z anksioznostjo deluje dolgoročno, v nasprotju z zdravili, ki imajo učinek le v času jemanja.

Članki iz iste kategorije: