Registracija, podaljšanje in prenos domene

Kadar se odločimo za svojo spletno stran, imamo dve možnosti – ali se odločimo za izdelavo strani, ki bo brezplačno gostovala pri kateremu velikih ponudnikov in ne bo imela registrirane lastne domene, ali pa za naslov, ki je prav po naši meri. Za prvo možnost se odločamo predvsem takrat, kadar ne potrebujemo spletne strani v pomembne poslovne namene – če želimo na primer zgolj predstaviti ljubiteljsko dejavnost ali na spletu pisati osebni dnevnik oziroma blog. Takrat lahko naslov spletne strani določa ime ponudnika gostovanja in poleg nje še naša individualna oznaka (na primer mojicevlji.blogspot.com). V kolikor se narava spletne strani spremeni, imate seveda vedno možnost, da se odločite tudi za registracijo lastnega spletnega naslova, gostujete pa še vedno pri istem ponudniku (torej je stran še vedno spravljena na isti lokaciji, naslov pa je drug).
Kadar želite naslov, ki je po vaših željah in deluje dovolj »resno«, je seveda nujna registracija lastne domene. Registrirate jo lahko pri različnih ponudnikih, tako slovenskih kot tujih, prav tako pa se morate dogovoriti tudi za spletno gostovanje na strežniku. Gostovanje in registracija nista nujno povezana.
Pri izbiri »imena« oziroma naslova vaše spletne strani najprej preverite vse možnosti. Kljub temu, da pri iskanju v iskalniku ne najdete nekega naslova strani, namreč to še ne pomeni, da je ta prost – veliko domen je zasedenih, četudi niso v uporabi. Najbolje bo torej, da pri ponudniku za registracijo preverite, ali je določena beseda ali besedna zveza še prosta ali že zakupljena, ter v kakšni obliki. Marsikdaj bo namreč ime s končnico .si ali .com, ki sta najbolj razširjeni, že zasedeno, bo pa na voljo končnica .eu, .biz ali druga. Seveda pri tem dobro premislite, ali se vam takšna končnica izplača, ali vam bodo lastniki bolj uveljavljene .si ali .com zaradi tega »hodili v zelje« pri iskanju ključnih besed. In še nekaj velja omeniti – različne pripone oziroma končnice imajo različno ceno.
Večina ljudi se odloči za registracijo domene (www.gigaspark.com/domene/registracija) za daljše časovno obdobje. Če ustvarjate lastno spletno stran, verjetno ni smiselno, da bi bila domena vaša zgolj eno leto. Seveda pa je od podjetja, ki poskrbi za registracijo, odvisno, kako boste zanjo plačali – boste plačali na primer za dve leti v naprej, ali vsako leto za eno leto.
Najbolj nujno je seveda to, da se redno skrbi za podaljšanje veljavnosti spletnega naslova – preden vam domena poteče, vas bo ponudnik o tem obvestil in vam omogočil, da jo podaljšate oziroma ponovno zakupite. V kolikor tega ne boste storili, se lahko domena proda komu drugemu. To seveda pomeni le, da lahko nekdo kupi vašo domeno, ne pa tudi vsebino spletne strani, ki je uporabljala njen naslov. Za prenos vključno z vsebino se običajno odločimo takrat, kadar spletne strani ne želimo več in jo v celoti prodamo.
Pa je možno z domenami tudi zaslužiti? Vsekakor. Recimo, da imate registrirano domeno z naslovom, ki je izjemno iskan, npr. čokolada. Takšno domeno lahko prodate za kar lep kupček denarja, saj si jo bo marsikdo želel.

Članki iz iste kategorije:

Nov.si