Mikroskopi poskrbijo za navdušenje nad naravoslovjem

Pogosto govorimo o tem, da bi bilo mlade potrebno bolj spodbujati, da se odločajo za naravoslovne in tehnične študije, saj na tem področju že dolgo primanjkuje kadra. Govoriti o tem ob maturi, je seveda prepozno – za naravoslovno – tehniška znanja jih je potrebno navdušiti že mnogo prej!

Mikroskopi naj se ne uporabljajo šele konec devetletke

Otroci imajo v osnovi radi naravo, vedno so radovedni, hkrati pa tudi obožujejo najrazličnejše pripomočke, s katerimi lahko raziskujejo svet na nov način. Če jih seznanimo z mikroskopi šele v šestem razredu, ko se pričnejo učiti o celici, smo precej pozni. Zato sem bila kot mama dveh fantkov, starih štiri in pet let, resnično navdušena, ko so se pričeli spoznavati z mikroskopi in tako tudi z očesom nevidnim svetom že v vrtcu. Zasluga gre seveda vzgojiteljici, ki je prepoznala priložnost, da otroke seznani z nečim novim in zanimivih – in mikroskopi za predšolske otroke to zagotovo so!

Zakaj so se v našem vrtcu ukvarjali z mikroskopi in mikroskopiranjem? Iz povsem praktičnega razloga. Pogovarjali so se o »bacilih« oziroma o boleznih, saj je bil čas gripe. Vzgojiteljica je otroke učila o preventivi ter jim razlagala, da so virusi tako majhni, da jih ne moremo videti – zato si moramo umiti roke tudi takrat, ko se nam zdijo čiste. In ker seveda ni želela, da otroci verjamejo njenim besedam na slepo, se je odločila, da jim to dokaže z mikroskopi.

V šoli si je izposodila dva mikroskopa, da so lahko praktičen prikaz izvedli v dveh skupinah. In kaj so rekli otroci? Bili so navdušeni! Pod mikroskopi sicer niso opazovali nič posebnega, le kožico čebule, las in podobne reči, a hitro so spoznali, da besede odraslih držijo: res obstajajo stvari, ki jih ne vidimo!

Zgodnji pričetek je dobra popotnica za prihodnost

Otroci, tudi moja sinova, seveda sedaj kar naprej govorijo o tem, kaj so videli pod mikroskopom. Vsi bi radi pogledali še to ali ono, zanima jih, kako so videti pod izjemno povečavo različne vsakdanje stvari. In če so tako navdušeni še pred vstopom v šolo, potem je gotovo velika možnost, da se njihovo navdušenje obdrži – in bomo dobili množico mladih naravoslovcev.

Članki iz iste kategorije: