Ohlajanje motorja med vožnjo
Pregrevanje motorja je največji problem pri starejših modelih vozil. Starejši avtomobili zahtevajo od lastnika redno kontroliranje nivoja destilirane vode in antifriza. V kolikor avtomobil prehitro porablja hladilna sredstva, je pomembno, da vozilo odpeljemo do avtomehanika. Zavedati se moramo tudi, da pozimi sama destilirana voda ni priporočljiva za ohlajanje motorja, saj lahko v primeru prenizkih temperatur zmrzne. Prihaja lahko tudi do kerozije in vstopa rje v sistem. Priporočljivo je torej redčenje antifriza z destilirano vodo poleti, pozimi pa uporaba nerazredčene hladilne tekočine.
Naloga hladilnega sistema vozila
Naloga hladilnega sistema vozila je, da ohlaja motor med vožnjo in preprečuje pregrevanje. Hladilna tekočina tako nadzoruje temperaturo v različnih delih motorja in drugih sklopih vozila. Pri zelo nizkih temperaturah hladilna tekočina ostane tekoča, medtem ko destilirana voda rada zmrzne. Pri visokih temperaturah obe tekočini hitro izhlapevata, zato je nujno redno spremljanje nivoja tekočine v avtu. Hladilna tekočina ima tudi antikorozijske lastnosti, ki preprečujejo nastanek rje.
Mešanje destilirane vode in hladilne tekočine
Uporaba destilirane vode za hlajenje motorja je nekaj vsakdanjega. Destilirana voda je cenovno zelo ugodna in zelo dostopna. Obenem je namen destilirane vode napram navadni vodi s pipe ta, da preprečuje nalaganje škodljivega vodnega kamna v sistemu. Nekateri vozniki destilirano vodo uporabljajo tudi za čiščenje avtomobilskih stekel, saj jih lepše očisti in ne povzroča madežev zaradi vodnega kamna.
Naloga termostata v hladilnem sistemu
V hladilnem sistemu je pomemben tudi termostat, ki uravnava pretok hladilne tekočine. Sam termostat vsebuje tudi cilinder, ki je napolnjen z voskom. Vosek se ob segrevanju stopi, kar povzroči odprtje termostata. Hladilna tekočina se po odprtju začne pretakati preko hladilnika do motorja. Ob velikih obremenitvah se torej vozilo postopoma ohlaja in ne pregreva.