Pohištvo za zahtevne kupce

Ob razstavah pohištva, med katere sodi tudi mednarodni pohištveni sejem v Kölnu, vedno znova najbolj nestrpno čakamo na novosti, ki jih pripravljajo oblikovalci za priznana podjetja. Prav z njimi ustvarjajo modne smernice in so običajno prava paša za oči.

Zanimive kose opreme za dom so mnogi razstavljavci prikazali tudi tokrat. Ali se bodo kdaj znašli v našem domu, je drugo vprašanje, vseeno pa si jih je vredno ogledati. Seveda to pohištvo nikoli ne ostane neopaženo. Zato poskrbijo proizvajalci, ki ga primerno predstavijo na svojem razstavnem prostoru.

Modne smernice

Letos so na kölnskem sejmu prvič predstavili modne smernice v oblikovanju pohištva tudi v knjižni obliki. Izdajo so preprosto poimenovali Interior Trends 2005. Nekoč se je oblikovanje precej razlikovalo glede na oblikovalca, državo in tudi glede na celino, s katere je prihajal izdelek oziroma njegov avtor. V duhu globalizacije si je zdaj tudi oblikovanje vse bolj podobno, razlikuje se le zaradi bolj ali manj močnega vpliva različnih kultur in tradicije. Iz različnih držav in različnih področij, povezanih z oblikovanjem, pa prihaja tudi šest strokovnjakov, ki so v omenjeni knjigi predstavili trende v oblikovanju. Oblikovalec Reiko Miyamoto se spozna na sodobno in tradicionalno japonsko oblikovanje, oblikovalec Tom Dixon iz Londona je že nekaj let med drugim tudi kreativni direktor Habitata, Nicola Stattman iz Frankfurta je strokovnjakinja za materiale in tehnologijo obdelave, iz Švedske prihaja svetovalec za oblikovanje Stefan Ytterborn (sodeloval je pri nastanku podob blagovnih znamk Ittale in Nokie), oblikovalec Ulf Moritz z Nizozemske je priznan strokovnjak na področju oblikovanja tekstila, italijanska novinarka Cristina Morozzi pa že vrsto let s pisanjem pomembno vpliva na področje oblikovanja v Italiji. Za prihodnje mesece so napovedali štiri smeri, ki naj bi prevladovale v notranjem oblikovanju. Nadeli so jim imena s precej umetniškega pridiha: preobrazba, mnogotera istovetnost, čustvena dovzetnost in čas je denar.

Prva smer oblikovanja – preobrazba – nagovarja sodobnega kupca, ki se odloča le za izdelke, ki ustrezajo njegovemu načinu življenja in osebnosti. To so izdelki oziroma kosi pohištva, ki so zanimivi zlasti zaradi nenavadnih kombinacij, na primer kombinacije tradicionalnih vzorcev in sodobnega materiala, obdelanega z vrhunsko tehnologijo. Sem sodijo tudi vrhunsko oblikovani izdelki iz preteklega stoletja, ki so jih prenovili in »oblekli« v nove materiale. Pri tej smeri vsekakor velja, da se nasprotja privlačijo.

Druga smer, ki naj bi prevladovala v oblikovanju, pa ustreza načinu življenja, ki vidi svet kot seštevek priložnosti. Potrošniki med dokaj podobno ponudbo opreme za dom iščemo lasten slog. Tega lahko ustvarimo s pohištvom oziroma posameznimi kosi, ki so le na videz preprosti. Za to preprostostjo pa se skrivata večnamenskost in fleksibilnost. Drugačne in posebne pa jih naredijo tudi detajli.

Tretja smer v oblikovanju v letošnjem letu naj bi prebudila naša čustva, izdelki pa naj bi bili njihov odraz. Uporabnost je pri tej smeri na drugem mestu, saj mora izdelek najprej vzbuditi našo pozornost, na primer z barvami, kot so rumena, rdeča ali oranžna, ali z materiali z visokim sijajem.

Zadnja smer oblikovanja pa se osredotoča na čas, ki je v sodobnem načinu življenja pravo razkošje, zato si ga moramo čim bolje razporediti in vsak trenutek karseda dobro izkoristiti. In kaj ima s tem opraviti pohištvo za opremo doma? Kot so zapisali strokovnjaki, veliko. Bilo naj bi brezčasno, uporabno za vse življenje in neodvisno od mode ter hitro spreminjajočih se trendov.

Glede na videno v Kölnu, lahko nekatere kose pohištva že uvrstimo med te modne smeri oblikovanja. Nekatere najdemo tudi med nagrajenimi.

Najboljši nagrajeni

Tretjič zapored so na kölnskem sejmu podelili nagrade za najinovativnejše izdelke v petih kategorijah: najboljši kos, najboljši sistem, najboljši detajl, najinovativnejši material in najboljša klasična inovacija. V vsaki kategoriji je posebna komisija, ki so jo sestavljali mednarodno priznani strokovnjaki s področja oblikovanja (oblikovalki Inga Sempe iz Pariza in Monica Förster iz Stockholma, urednik amsterdamske revije Frame Robert Thiemann, oblikovalec James Irvine iz Milana, Dieter Pesch iz podjetja Pesch Wohnen iz Kölna in Andreij Kupetz, vodja nemškega oblikovalskega sveta), izbrala več izdelkov (od tri do pet) in med njimi določila najboljšega. Nekatere nagrajene izdelke predstavljamo na fotografijah. Med nagrajenimi oblikovalci je najbolj izstopala Patricia Urquiola, saj je bila edina nagrajena za dve deli, in sicer za oblazinjeni stol (Bloomy Chair), ki ga je izdelala za podjetje Moroso, ter za mizo (Diamond Table) za podjetje Molteni. V Španiji rojena 44-letna oblikovalka že od leta 1989 živi in dela v Milanu. Za svoje oblikovalske dosežke je prejela številne nagrade, sodelovala pa je z mnogimi priznanimi podjetji, kot so Cappellini, Kartell, Moroso, Livi‛t, Knoll in drugi. Njeno ime pa pogosto zasledimo tudi pri posebnih predstavitvah na različnih mednarodnih pohištvenih sejmih.

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply